تفاوت روش پخت سنتی با پخت رستورانی برنج

پخت رستورانی برنج

تفاوت روش پخت سنتی با پخت رستورانی برنج

به نظر شما چطور می توان برای پخت غذا در آشپزخانه صنعتی یا رستوران ها به سود بیشتری دست پیدا کرد؟ اگر مواد اولیه و متریال ارزان قیمت و بی کیفیت استفاده کنید، قطعا ریزش مشتری و کاهش فروش خواهید داشت و اگر نیروی کارتان را تعدیل کنید، طبیعتا فشار روی نیروی کار بالا می رود و راندمان کاری پایین می آید. کوچک کردن فضا یا کم کردن فضا هم یک راهکار دیگر است اما با کوچک کردن فضا، در واقع تجهیزات آشپزخانه صنعتی را هم باید کم کنید و ظرفیت تولید و طبخ غذا مثلا پخت رستورانی برنج پایین می آید و رابطه مستقیمی با کاهش درآمد شما دارد.

در این مقاله، قصد داریم که بهترین راه حل برای افزایش درآمد را با ذکر مثالی از تجهیزات آشپزخانه رستوران که برای پخت برنج استفاده می شود را به شما معرفی کنیم؛ پس با مطبخ آرا تا انتهای این مقاله همراه باشید.

تصور کنید شما در یک وعده غذایی برای رستوران خودتان، به پخت 2000 پرس برنج نیاز دارید. در روش سنتی، شما به 14 عدد پلوپز چهار ردیفه کوره دار، 14 عدد دیگ آلومینیومی پخت برنج، 14 عدد فر دمکن برنج، 5 عدد ترولی حمل دیگ، 80 متر مربع هود صنعتی آشپزخانه و 12 متر مربع فضای شستشوی دیگ و همچنین تعداد زیادی تجهیزات جانبی مانند 14 عدد آبکش، به همراه سکوی آبکشی برنج نیاز داریم و حداقل فضایی که برای قرار گرفتن این تجهیزات است، تقریبا 40 متر مربع است.

در این روش شما باید برنج را در زمان دون گیری از پاتیل خارج کنید و دوباره به پاتیل برگردانید که زمان و انرژی کاری زیادی تلف می شود. نکته مهمتر که باید به آن توجه کنید برای پخت این مقدار برنج، شما به 304 متر مکعب گاز با حداقل فشار 2 پوند و حداقل خروجی 28 شیر گاز احتیاج داریم. از طرف دیگر، گرمایی که در اثر روشن بودن اجاق گازها برای پخت این مقدار برنج در آشپزخانه ایجاد می شود، غیر قابل تحمل است؛ بنابراین شما باید هزینه زیادی هم خرج سیستم خنک کننده و تهویه هوای آشپزخانه رستوران خود کنید که مصرف برق را هم بالا می برد.

به غیر از موارد گفته شده، شما حداقل 5 نفر آشپز با تجربه هم در آشپزخانه خود برای پخت و مدیریت طبخ برنج نیاز دارید و در آخر هم به دلیل شرایط پخت سنتی و استفاده از لوازم گازسوز و غیر استاندارد، بهداشت غذا و ایمنی محیط کار اشپزخانه را از دست می دهید. اما روش پخت مدرن و پخت رستورانی برنج چگونه است؟

پخت مدرن یا پخت رستورانی برنج

شما در روش پخت مدرن برنج یا همان پخت رستورانی برنج، حداکثر 6 عدد دیگ پلوپز 380 لیتری و 12.6 متر مربع هود آشپزخانه صنعتی که در کل 11 متر مربع فضا را اشغال می کند، احتیاج پیدا می کنید. لازم به ذکر است که بخش زیادی از تجهیزات جانبی مورد نیاز پخت سنتی را هم حذف می کند. شاید با خواندن این پاراگراف تعجب کرده باشید و باید بگوییم که حالا جالب تر هم خواهد شد.

این تجهیز، میزان مصرف گاز شما را از 304 متر مکعب به 10.5 متر مکعب می رساند؛ یعنی 29 برابر کمتر و 96 درصد صرفه جویی در مصرف گاز که هزینه آن هم قابل توجه خواهد بود و میزان برق مصرفی شما از 72.5 کیلو وات به 13.5 کیلو وات کمتر می شود که معادل 81 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریکی خواهد بود که این کاهش مصرف، به دلیل طراحی مدرن دیگ پلوپز و راندمان بالای شعله ها است. هنوز مزایای روش مدرن پخت برنج یا روش پخت رستورانی برنج تمام نشده است.

تعداد پرسنل مورد نیاز شما را از 5 نفر آشپز با تجربه، به 1 نفر سرآشپز و 1 نفر دستیار کاهش می دهد؛ یعنی 70 درصد هزینه نیروی انسانی کمتر که زمان پخت شما را از حدود دو ساعت و چهل و پنج دقیقه، به یک ساعت و پانزده دقیقه می رساند. در این روش پخت، بدون نیاز به تخلیه برنج در زمان دون گیری، اتلاف زمان و انرژی کار شما را به صفر می رساند.

رعایت الزامات بهداشتی در ساخت تجهیزات، غذایی سالم، محیطی مناسب با کمترین گازهای آلاینده حاصل از محصولات احتراق، برای آشپزخانه شما محیا می شود و در آخر هم شما در این روش نیازی به مصرف روغن هم ندارید. یکی دیگر از مزایای دیگ پلوپز صنعتی این است که ضایعات و دورریز برنج تقریبا نزدیک به صفر می رسد. حالا خواهیم دید که با افزایش کیفیت، بالا بردن ایمنی آشپزخانه، کم کردن آلاینده ها، سلامت غذاها و ثابت نگه داشتن قیمت فروش، سود بیشتری را برای شما ایجاد می کند. تجهیز مورد نیاز برای سایر منوهای غذایی خود مثل خورش، کباب و دیگر غذاها را با همین دانش و فناوری از مطبخ آرا بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه مطبخ آرا در شهر مشهد افتتاح شد

مشهد، خیابان ملک الشعرای بهار، بین بهار 16 و 18 پلاک 539
38552694 – 09123689232 – 09153668609