دسترسی سریع تر به محتوای این صفحه

تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران

نحوه تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران و تجهیزات آشپزخانه رستوران، اصلی ترین عامل طبخ غذا در یک رستوران محسوب می شوند. اولین قدم در راه اندازی یک رستوران، انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی مناسب و به روز است؛ در واقع چه رستوران شما کوچک باشد یا بزرگ، برای اینکه یک منو غذایی برای رستوران خود داشته باشید، نیاز به لوازم پخت و آماده سازی غذا دارید تا بتوانید در کمترین زمان با بهترین کیفیت، غذا را تحویل مشتری خود دهید.

به طور کلی، رستوران ها بر اساس ظرفیت های موجود مانند فضای سالن رستوران، منو رستوران و میزان ظرفیت پخت، نیازها و الزامات منحصر به فردی دارند؛ علاوه بر این تجهیزات و دستگاه های لازم برای تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران بسیار متنوع هستند و دسته بندی آن ها دشوار به نظر می رسد.

مطبخ آرا با تجربه موفقی که در طی این سال ها در زمینه تولید و تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران (رستوران ایرانی و رستوران فرنگی) داشته، به عنوان مشاور مطمئن در طی این مراحل، در کنار شماست تا در رسیدن به اهدافتان کمک کند. برای اطلاعات بیشتر از محصولات، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

نکات مهم برای راه اندازی رستوران و تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران

برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی یا تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران ممتاز به چه نکاتی باید توجه کرد؟

یک آشپزخانه مدرن و لوکس ممکن است به روش های مختلفی تجهیز شود؛ در نتیجه برای استفاده کامل از تمامی تجهیزات آشپزخانه رستوران باید از یکی از این راهکارها در طراحی و ساخت آشپزخانه استفاده کرد:

  • روش چیدمان راهروهای رستوران
  • روش چیدمان ناحیه ای رستوران
  • چیدمان قسمت جزیره رستوران
  • روش چیدمان خطوط اسمبلی

تاسیس و راه اندازی رستوران و تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران بسیار دشوار است. قبلاً در صفحه مخصوص تجهیز آشپرخانه صنعتی هتل به برخی از این موارد پرداختیم، پیشنهاد می کنیم، قبل از خواندن این مقاله ابتدا این مقاله را مطالعه کنید.

در نتیجه برای راه اندازی رستوران خوب و با کیفیت، به برنامه ریزی متخصصان مخصوص این صنعت نیاز داریم و از پیشنهادات آن ها باید در راستای راه اندازی هرچه بهتر یک رستوران ممتاز استفاده کرد. این راهنمایی ها باید گام به گام طبق برنامه تکمیل شوند تا در اسرع وقت و بدون حادثه و پیش آمد رستوران به خوبی افتتاح شود. در لیست زیر به برخی از این موارد اشاره کرده ایم:

  • نام رستوران و انتخاب برند
  • طراحی منو رستوران
  • ایجاد یک استراتژی تجاری کامل و جامع
  • تامین سرمایه لازم برای راه اندازی رستوران
  • انتخاب مکان یا اجاره فضای تجاری
  • اخذ مجوز بهداشت و مجوز های مربوط به آن
  • دسترسی به تامین کننده قابل اعتماد تجهیزات و مواد غذایی
  • انتخاب بهترین کارمندان و کارگران
  • تبلیغات
سطل سنگی لابی

تجهیزات آشپزخانه رستوران

برای راه اندازی رستوران، ابتدا باید بدانیم که ما ۲ نوع رستوران در کشورمان ایران داریم:

  • رستوران ایرانی
  • رستوران فرنگی که شامل کافه رستوران ها، رستوران های بین المللی و فست فودها می شود

بعد از اینکه تصمیم گرفتید که در کدام یک از این ۲ دسته قصد فعالیت دارید، باید چند سوال از خود بپرسید که ما این سوال ها را برای شما آماده کردیم:

  1. رستورانی که قصد افتتاح آن را دارم، آیا یک رستوران محلی است یا یک رستوران بزرگ است؟
  2. شعبه یک رستوران برند را دارم (فرانچایز) یا برند اختصاصی خودم را افتتاح می کنم؟
  3. سرمایه شخصی کافی برای افتتاح رستوران دارم یا باید به فکر شراکت باشم؟

راه اندازی رستوران کار پر سود و فوق العاده ای است اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که سختی های بسیاری هم دارد؛ به خصوص در ابتدای راه که باید خیلی حواستان جمع باشد تا در راه درست سرمایه خود را خرج کنید.

مطبخ آرا در تمام مسیر راه اندازی آشپزخانه رستوران شماست تا با مشاوره درست و صحیح به شما کمک کند و بهترین و به صرفه ترین تجهیزات را برای آشپزخانه خود تهیه کنید تا ریسک شکست در این مسیر را برای شما به حداقل برساند.

تولید کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران

تجهیزات آشپزخانه صنعتی یا تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران، چیزی است که اگر بدون اطلاع قبلی یا مشاوره، خرید کنید، ممکن است تمام سرمایه شما را جذب کند؛ بنابراین حتما قبل از اقدام به خرید، مشاوره بگیرید. شما باید چک لیستی از تجهیزات مورد نیاز خود را به همراه اطلاعاتی مثل تعداد پرسنل و تخمین مهمانان و مشتریان خود داشته باشید.

مطبخ آرا به عنوان یکی از قدیمی ترین تولید کننده های تجهیزات آشپزخانه صنعتی، در کنار شماست تا شما بهترین انتخاب و بهترین تجهیزات را برای رستوران خود انتخاب کنید. مطبخ آرا، این توانایی را دارد که تجهیزات با کیفیت را با توجه به استانداردهای بین المللی تولید کند.

امیدواریم با داشتن این اطلاعات، کمک بزرگی به کسب و کار شما کرده باشیم تا با یک انتخاب دقیق و راهبردی بتوانید آشپزخانه صنعتی رستوران خود را تجهیز کنیدلازم به ذکر است که این تازه قدم اول برای کسب و کار شماست و قطعا سختی های دیگری در ادامه مسیر برایتان پیش می آید اما اگر قدم اول را درست بردارید، قطعا شانس موفقیتتان بالاتر می رود.

مقاله مرتبط و پیشنهادی:

تولید کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات پخت و پز آشپزخانه جهت تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران

یکی از مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران، تجهیزات پخت و پز است. برای تاسیس رستوران لوکس و ممتاز، باید از بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات استفاده کرد؛ البته در انتخاب وسایل آشپزی یا پذیرایی باید سبک آشپزی یا طبخ سنتی رستوران را در نظر گرفت؛ همچنین اگر تجهیزاتی با ظرفیت پخت کمتر تهیه کنید، هزینه کمتری نیز خواهید داشت که با این حال، با استفاده مداوم در دراز مدت نمی تواند خواسته های رستوران را برآورده کند و هزینه های کسب و کار را افزایش می دهد؛ در نتیجه، موارد زیر مهمترین ابزار آشپزی هستند که باید برای خرید آن ها برنامه ریزی و استراتژی خوبی داشته باشید:

فر یا اجاق گاز صنعتی

اجاق گاز صنعتی که در دو نوع برقی و گازی و دارای چندین شعله در کارخانه مطبخ آرا تولید می شود، یکی از انعطاف پذیرترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی است؛ علاوه بر این، اجاق گاز ممکن است در پیکربندی های مستقل، کابینتی و رومیزی طراحی، تولید و به بازار عرضه شود. بعضی از اجاق گازها ممکن است که فر هم داشته باشند اما اگر اجاق گازی را تهیه کردین که فر ندارد، باید به صورت مجزا یک فر صنعتی هم برای آشپزخانه خود تهیه کنید.

تابه گردان صنعتی

تابه گردان صنعتی از تجهیزات حرفه ای آشپزخانه صنعتی است که پخت و پز را با رعایت قوانین ایمنی و بهداشتی ساده تر می کند. این دستگاه در سرخ کردن اقلامی مانند سیب زمینی، بادمجان، کتلت، ماهی و مرغ به صورت همزمان بسیار موفق است.

سرخ کن صنعتی

سرخ کن صنعتی یک دستگاه کاربردی و پرطرفدار از تجهیزات آشپزخانه صنعتی است. این دستگاه از روغن برای پختن چیزهایی مانند آرد سوخاری و سیب زمینی خرد شده استفاده می کند. در واقع جز جدایی ناپذیر از تجهیزات رستوران های فست فود است.

گریل صنعتی

وقتی سبزیجات، مرغ و گوشت کبابی می شوند، اشتها آورتر و مجلل تر به نظر می رسند؛ در نتیجه یک گریل صنعتی باید در آشپزخانه رستوران لوکس و ممتاز وجود داشته باشد. این دستگاه به شکل کباب پز گازی با کابینت، رومیزی و کباب پز سنگی لاوستون ساخته شده است.

فر صنعتی

این دستگاه شامل انواع اجاق های ترکیبی، اجاق های همرفتی، فر پیتزا و اجاق های بخار با فشار ایستاده است. از فر صنعتی نیز برای پخت انواع غذاها استفاده می شود.

کباب پز صنعتی

دستگاه کباب پز صنعتی (BBQ) به محض شنیدن اصطلاح تجهیزات آشپزخانه صنعتی به ذهن شنونده می رسد. این دستگاه در سه نوع تابشی، ذغالی و گازی موجود است؛ علاوه بر این، گریل اتوماتیک به طور خودکار کباب ها را از دستگاه خارج می کند. هدف از اختراع و توسعه این فناوری محافظت از پرسنل و افزایش سرعت تخلیه در انواع پخت و پز است.

پلو پز یا چلو پز و یا دمکن برنج

از چنین وسیله ای برای دم کشیدن انواع پلو یا برنج دانه ای استفاده می شود؛ همچنین پلوپز حرارت را مستقیم و یکنواخت پخش می کند تا برنج به خوبی پخته شود؛ زیرا بخارپز کردن در زمان مناسب برنج را خوش طعم تر می کند.

تجهیزات خنک کننده صنعتی یا تجهیزات برودتی جهت تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران

تجهیزات برودتی بخشی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که از تنوع بالایی برخوردار است؛ بنابراین بسته به فضا باید شکل و ظرفیت این تجهیزات را انتخاب کرد. انواع تجهیزات سرمایشی به شرح زیر است:

گرمخانه صنعتی

گرمخانه یکی از مهمترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای تاسیس یک رستوران لوکس و ممتاز است. این دستگاه که در دو مدل ایستاده و رومیزی عرضه می‌شود، غذا را تا زمان سرو در دمای خاصی نگه می‌دارد. موارد زیر نیز از شاخص ترین گرمخانه هستند:

در این قسمت محصولات گرمخانه قرار گیرد!

تجهیزات انبار جهت تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران

تجهیزات انبار که شامل موارد زیر است، بخش قابل توجهی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران را تشکیل می دهد:

تجهیزات و ظروف آماده سازی غذا جهت تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران

میزهای کار استیل در شکل ها، اندازه ها و مدل های مختلف برای انجام انواع کارها در آشپزخانه وجود دارد. این کارها شامل راه اندازی یک گریل رومیزی یا یک مشعل گازی، برش دادن هر نوع غذا و غیره است.

تجهیزات پذیرایی | تجهیزات سرو غذا جهت تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران

یکی دیگر از تجهیزات آشپزخانه صنعتی که برای راحتی مشتری مورد استفاده قرار می گیرد، تجهیزات سرو غذا است. این تجهیزات شامل موارد زیر است:

  • خطوط سلف سرویس
  • سالاد بار
  • بوفه استیل سرد و گرم
  • پیشخوان داغ برای سبد غذای سرآشپز

تجهیزات شستشو رستوران جهت تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران

تجهیزات نظافت یا شستشو نوعی تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که برای تمیز کردن محیط آشپزخانه، غذا و سایر ظروف استفاده می شود. به طور کلی موارد زیر را شامل می شود:

تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران فرنگی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی فرنگی، ممکن است به معنای تجهیزات آشپزخانه ای با مشخصات و استانداردهای فرانسوی یا تجهیزاتی که توسط شرکت ها با تولیدکنندگان فرانسوی تولید شده باشند. تجهیزات آشپزخانه صنعتی فرنگی معمولا با کیفیت بسیار بالا و طراحی منحصر به فرد شناخته می شوند.

تجهیزات لازم در این مدل آشپزخانه ممکن است کمی فرق داشته باشد؛ علاوه بر تجهیزاتی که بالاتر اشاره کردیم، در آشپزخانه های صنعتی فرنگی معمولا ماشین آلات رباتیک، تسترهای پنکیک، مخلوط کن های صنعتی، تجهیزات نانوانی مثل خمیرزن، فرن نانوایی و ماشین آلاتی برای برش نان قرار می گیرد. 

تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران ایرانی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی ایرانی متنوع و با کیفیت بالا تولید. می شوند. این تجهیزات به منظور استفاده در رستوران ها، هتل ها، کافه ها، بیمارستان ها و سایر صنایع خدماتی و غذایی تولید می شوند. در ایران، تعداد زیادی شرکت تولیدی و تامین کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی وجود دارد که به تولید محصولات با کیفیت و استانداردهای ملی و بین المللی متعهد هستند.

تجهیزات این مدل آشپزخانه ها را بالاتر اشاره کردیم و در بعضی از رستوران های ایرانی هم تجهیزات آشپزخانه فرنگی استفاده می شود اما باید در بعضی موارد دقت کنید که این تجهیزات ایرانیزه شده باشند؛. به طور مثال، ماشین آلات نانوایی فرنگی در رستوران های ایرانی کاربردی ندارد اما اگر از ماشین آلاتی که نان های ایرانی را می توان در آن پخت کرد، استفاده کنید، در هزینه ها و زمان صرفه جویی می کنید. 

فروش لوازم آشپزخانه صنعتی دست دوم

اگر شما هم به دنبال تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران خود با تجهیزات با کیفیت و استحکام هستید، خرید و فروش لوازم آشپزخانه صنعتی دست دوم می تواند گزینه مناسبی باشد اما برای تضمین کیفیت و عملکرد بیشتر، بهتر است از تجهیزات نو استفاده کنید.

در مطبخ آرا، ما بهترین و جدیدترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی را ارائه می کنیم تا بهترین تجربه را برای شما فراهم کنیم.

کاتالوگ تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران

دانلود از بخش رو به رو

سوالات متداول

بهترین کالا ها برای تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران چیست؟

فر یا اجاق گاز صنعتی – تابه گردان صنعتی – سرخ کن صنعتی – گریل صنعتی – فر صنعتی – کباب پز صنعتی – پلو پز یا چلو پز و یا دمکن برنج – تجهیزات خنک کننده صنعتی یا تجهیزات برودتی و …

نکات مهم برای راه اندازی رستوران و تجهیز آشپزخانه صنعتی رستوران

برای راه اندازی رستوران خوب و با کیفیت، به برنامه ریزی متخصصان مخصوص این صنعت نیاز داریم و از پیشنهادات آن ها باید در راستای راه اندازی هرچه بهتر یک رستوران ممتاز استفاده کرد. این راهنمایی ها باید گام به گام طبق برنامه تکمیل شوند تا در اسرع وقت و بدون حادثه و پیش آمد رستوران به خوبی افتتاح شود. در لیست زیر به برخی از این موارد اشاره کرده ایم:

نام رستوران و انتخاب برند
طراحی منو رستوران
ایجاد یک استراتژی تجاری کامل و جامع
تامین سرمایه لازم برای راه اندازی رستوران
انتخاب مکان یا اجاره فضای تجاری
اخذ مجوز بهداشت و مجوز های مربوط به آن
دسترسی به تامین کننده قابل اعتماد تجهیزات و مواد غذایی
انتخاب بهترین کارمندان و کارگران
تبلیغات