اهمیت نرم افزار CRM برای رستوران‌

نرم افزار CRM برای رستوران

اهمیت نرم افزار CRM برای رستوران

نصب و استفاده از سیستم و نرم افزار CRM برای رستوران، به بازگشت مشتریان و سودآوری کسب و کار شما کمک قابل توجهی می کند.

صاحبان رستوران ها به خرید نرم افزار ثبت سفارش، اعلام موجودی و مدیریت سفارش ها تمایل زیادی دارند اما در مورد تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مشتری چطور؟ با استفاده از این نرم افزارها، صاحبان رستوران ها می توانند اطلاعاتی درباره مشتریان جمع آوری کنند اما نمی توانند دیدگاه معتبری در مورد رفتار خرید مشتری به دست آورند. تجزیه و تحلیل اطلاعات و رفتار مشتریان به صاحبان رستوران ها کمک می کند تا با در نظر گرفتن اولویت های مشتریان، استراتژی های بازاریابی مناسب را برنامه ریزی کنند. اینجاست که نقش نرم افزار CRM برای رستوران اهمیت پیدا می کند.

نرم افزار CRM متصل به سیستم صورتحساب رستوران، به شما کمک می کند تا دیدگاه روشنی از رفتار خرید مشتری به دست آورید؛ همچنین به شما کمک می کند تا بتوانید پایگاه داده ای از اطلاعات و رفتارهای مشتری را تجزیه و تحلیل کنید و مشتریان خود را به گروه های مختلف دسته بندی کنید. در این مقاله، قصد داریم به اهمیت نرم افزار CRM برای رستوران ها و کاربرد نرم افزار CRM در رشد طولانی مدت کسب و کار رستوران ها بپردازیم؛ پس با مطبخ آرا تا انتهای این مقاله همراه باشید.

نرم افزار CRM برای بازگشت مجدد مشتریان بسیار حائز اهمیت است. این نرم افزار در شناسایی علاقه مندی ها، موارد ناپسند، بازدیدها، میزان و نحوه خرج کردن مشتریان به شما کمک می کند. چرا تجزیه و تحلیل این موارد انقدر مهم است؟ زیرا رفتار خرید تمام مشتریان شما با یکدیگر یکسان نیست. برای مثال، رفتار مشتری ای که برای ۶۰ روز به رستوران شما مراجعه نکرده، با رفتار مشتری ای که بیش از ۳ بار در ماه به رستوران آمده، متفاوت است یا مشتریانی که با دست و دلبازی خرج می کنند، با مشتریانی که کمتر از میانگین مبلغ صورت حساب خرج می کنند، متفاوت است.

نرم افزار CRM با برنامه وفاداری، ارزش طول عمر مشتریان را افزایش می دهد. نرم افزار را با برنامه وفاداری تلفیق و همگام کنید و به مشتریان در هر خرید، تخفیف و امتیاز دهید. برنامه تخفیف به مشتریان در ازای هر خرید برای شما مفید خواهد بود و به شما کمک می کند:

  • مشتری شما احساس دریافت امتیاز کند
  • ارزش طول عمر مشتری افزایش یابد
  • بازگشت مجدد مشتریان به رستوران افزایش یابد
  • وفاداری مشتریان افزایش پیدا کند
  • برند شما از سایرین متمایز شود
مزایای نرم افزار CRM برای رستوران

مزایای نرم افزار CRM برای رستوران

پیشنهاد مطبخ آرا، جایگزینی برنامه های وفاداری سنتی با برنامه های وفاداری بازگشت سرمایه است که برنامه وفاداری موثرتر و آسان تری محسوب می شود. برای مثال، در برنامه وفاداری سنتی، ۱ امتیاز می تواند برابر با ۲۰ یا ۵۰ یا ۵ دلار تخفیف باشد اما در برنامه وفاداری بازگشتی، ۵۰ دلار معادل ۵۰ دلار است؛ بنابراین مشتریان برای خرید مجدد مشتاق می شوند و برای خرید دوباره مراجعه می کنند. هر چه برنامه وفاداری شما برای مشتریان جذاب تر و قابل هضم تر باشد، در نتیجه موفقیت آمیزتر و نتیجه بخش تر خواهد بود.

امکان برگزاری کمپین های بازاریابی خودکار مبتنی بر هدف

همانطور که قبلا گفتیم، نرم افزار CRM به صاحبان رستوران در تقسیم بندی مشتریان کمک می کند مانند مشتریان معمولی، مشتریان ویژه، مشتریانی که کمتر خرج می کنند و مشتریانی که پس از گذشت ۶۰ روز مجدد مراجعه نکرده اند. چنین تجزیه و تحلیل هایی به برنامه ریزی کمپین هایی هدفمند مطابق با رفتار خرید مشتریان کمک می کند.

به عنوان مثال، مشتریانی که چندین و چند روز به رستوران شما مراجعه نکرده اند، به تخفیفی چشمگیر نیاز دارند اما مشتریانی که مکرر به رستوران شما می آیند و با دست و دلبازی خرج می کنند، در واقع مشتریان ویژه شما هستند و نیازی به تخفیف از طرف شما ندارند؛ فقط کافی است که بتوانید آن ها را به خوبی سرگرم کنید؛ البته می توانید تبلیغات تخفیفی خود را هنگام معرفی آیتم جدید در منو، برنامه ریزی برای روزی خاص با چنین مواردی را برای آن ها بفرستید.

با این اوصاف، نرم افزار CRM به صاحبان رستوران ها کمک می کند تا کمپین هایی هدفمند را اجرا کنند. اگر شما هم صاحب رستوران هستید و شغل رستوران داری را انتخاب کنید و می خواهید کمپین های تبلیغاتی برای ارسال به مشتریان راه اندازی کنید، می توانید به سادگی مشتریان را تقسیم بندی کنید و برای هر بخش کمپین خاصی را طراحی کنید. این کار از دو جهت به شما کمک می کند:

  • بازگشت سود حاصل از سرمایه گذاری در کمپین ها را افزایش دهید
  • هزینه ارسال پیامک به مشتریان را به حداقل برسانید

کمپین های تبلیغاتی خودکار به رستوران ها کمک می کند تا پیام ها به صورت خودکار به مشتریان ارسال شود؛ در واقع، سیستم به صورت خودکار به مشتریان مختلف پیامک ارسال می کند؛ مثلا به مشتریانی که مجدد مراجعه نکردند (افرادی که از جالت فعال به غیر فعال درآمده اند)، مشتریانی که تولدشان نزدیک است، مشتریانی که برای اولین بار به رستوران شما آمدند و می خواهید پیام خوش آمدگویی برایشان ارسال کنید.

از سیستم بارکدخوان استفاده کنید

به جای داشتن بارکدهای مختلف و قرار دادن بارکدی مشخص برای هر آیتم از منو، صنعت رستوران داری پس از انتشار ویروس کرونا، منوی بارکددار را جایگزین منو فیزیکی کرد است. به طور عملی، این سیستم نرم افزاری در تجهیزات آشپزخانه رستوران به شما کمک می کند تا از فناوری سیستم بارکدخوان برای دریافت بازخورد از مشتریان و بررسی پیشنهادات و منوها استفاده کنید.

دریافت بازخورد مستقیم از سیستم بارکدخوان برای رستوران های غذاخوری بسیار مفید است؛ زیرا رستوران ها نمی توانند پایگاه اطلاعاتی را در زمان صورت حساب دریافت و بررسی کنند. ابتدا با مشتری خود تعامل داشته باشید و سپس تصویر خوبی از برند خود را برای مشتریانتان بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه مطبخ آرا در شهر مشهد افتتاح شد

مشهد، خیابان ملک الشعرای بهار، بین بهار 16 و 18 پلاک 539
38552694 – 09123689232 – 09153668609