7 راه برای نگهداری از تجهیزات آشپزخانه رستوران

نگهداری از تجهیزات آشپزخانه رستوران

اگر یک آشپزخانه صنعتی یا یک کسب و کار مواد غذایی را مدیریت می‌کنید، می‌توانید به راحتی درک کنید که حفظ کیفیت استثنایی غذا چقدر چالش برانگیز است. این امر به ویژه در طول رقابت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. نگهداری از تجهیزات آشپزخانه رستوران، یکی از مولفه‌های حیاتی برای حفظ کیفیت غذاهای لذیذ ضروری است. تجهیزات بی‌کیفیت نمی‌توانند در یک آشپزخانه صنعتی کار کنند و نیازهای شما را برآورده کنند؛ بنابراین نگهداری از تجهیزات آشپزخانه رستوران آن هم به بهترین شکل ممکن، ضروری است تا سرآشپزها بتوانند غذاهای درجه یک را بدون هیچ مشکلی تهیه کنند.

۷ راه ساده برای نگهداری از تجهیزات آشپزخانه رستوران و هتل

به منظور جلوگیری از اختلال در عملکرد رستوران و کسب درآمد، تجهیزات آشپزخانه صنعتی جزو ضروری سیستم عامل رستوران است و باید به درستی نگهداری شوند. در اینجا ۷ دستورالعمل برای نگهداری از تجهیزات آشپزخانه رستوران و هتل برای شما تهیه شده است.

برنامه‌ریزی نگهداری از تجهیزات آشپزخانه رستوران

با شرکت تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی خود صحبت کنید تا تعمیر و نگهداری معمولی برای واحدهای تجهیزات برودتی و تجهیزات پخت و پز خود را برنامه‌ریزی کنید. با انجام این کار می‌توانید مطمئن شوید که لوازم آشپزخانه شما با حداکثر کارایی کار می‌کند و از اختلالات پیش بینی نشده در شرکت خود خلاص شوید.

تعمیر به موقع انجام دهید

تجهیزات پس از سال‌ها استفاده، قطعات و اجزای مصرفی خود را فرسوده می‌کنند. به محض اینکه یک مورد پر سر و صدا یا شکسته شده را کشف کردید، باید یک متخصص معتبر آن را تعمیر کند؛ زیرا با تعویض و یا تعمیر به موقع قطعات می‌توانید عمر تجهیزات آشپزخانه صنعتی خود را افزایش دهید.

نظافت و پاکسازی

پوشیدن دستکش برای حفظ بهداشت مواد غذایی، تمیز و استریل نگه داشتن تجهیزات رستوران برای جلوگیری از تجمع ذرات غذا، کثیفی، زنگ زدگی و زباله‌ها، ضروری است. تجهیزات در آشپزخانه‌های کثیف به طور اجتناب ناپذیری با گذشت زمان خراب می‌شوند. با این وجود، ممکن است با تمیز کردن و ضدعفونی منظم وسایل و تجهیزات آشپزخانه صنعتی، خطر را کاهش داده و طول عمر تجهیزات را افزایش دهید. هنگام تمیز کردن تجهیزات استیل، از مواد شوینده مناسب استفاده کنید و از جوهر نمک و شوینده‌های اسیدی دوری کنید. اگر در مورد نحوه صحیح تمیز کردن و ضدعفونی کردن ابزار خود مطمئن نیستید، از یک متخصص یا دفترچه راهنمای محصول کمک بگیرید.

کانال‌ها و دریچه‌های هود صنعتی را تمیز کنید

چربی و ذرات غذا، اغلب در هود و مجرای هوا جمع می‌شوند. توصیه می‌شود به دلیل ایجاد رسوب، آنها را به طور کلی هر 6 ماه یکبار تمیز کنید؛ علاوه بر این، فیلترهای هود باید هر هفته یا هر روز تمیز شود. متخصصان بهداشت قادر خواهند بود تا تجمع ذرات چربی و دود را علاوه بر آلودگی هوای آشپزخانه و بیماری‌های کارکنان مشاهده کنند.

ضمانتنامه‌های تجهیزات را بررسی کنید

اکثر ظروف آشپزخانه حرفه‌ای رستوران، تحت پوشش گارانتی سازنده قرار می‌گیرند؛ در نتیجه، به شرط داشتن کارت ضمانت تجهیزات آشپزخانه صنعتی، می‌توانید با اطمینان از خدمات سازنده تجهیزات برای بازرسی و تعمیر ابزار خود استفاده کنید.

برنامه‌های تمیز کردن روزانه، هفتگی و ماهانه را تعریف کنید

تجهیزات آشپزخانه صنعتی را به صورت روزانه تمیز کنید. سپس این روال تمیز کردن دقیق باید هر ماه رعایت شود. تمیز کردن، تضمین می‌کند که تجهیزات شما عاری از ذرات غذا و زباله است. شما باید به طور معمول از کارکنان آشپزخانه دستور بخواهید که برنامه تمیز کردن منظمی را رعایت کنند تا از مسائل بهداشتی و آتش سوزی جلوگیری شود. نظافت به تنهایی شامل شستن و نظافت فر پخت غذا، سرخ‌کن‌های صنعتی و اجاق گازهای پخت و پز علاوه بر تمیز کردن قفسه‌ها و سایر لوازم آشپزخانه است. اگر کسی غیر از کارکنان، تجهیزات شما را تمیز می‌کند، مطمئن شوید که دستورالعمل‌های تمیز کردن تجهیزات استیل را دنبال می‌کند تا از زنگ زدگی جلوگیری شود.

دماها را بررسی کنید

همه کسانی که در آشپزخانه کار می‌کنند، اهمیت دمای دقیق را به خوبی درک می‌کنند. اگر یخچال و فریزر صنعتی شما در دمای مناسب نگهداری شود، غذا سالم می‌ماند. به همین ترتیب، پختن غذا با دمای مناسب در فر تضمین می‌کند که کاملاً مواد پخته شود. اکثر تجهیزات آشپزی رستوران، شامل یک دماسنج داخلی برای راحتی بیشتر است.

هر روز، دمای دستی را از تجهیزات تبرید خود بگیرید. هر روز آن را بررسی کنید و آن را با خوانش های تجهیزات مقایسه کنید که در نتیجه ممکن است الگوهایی را ببینید. اگر یخچال یا فریزر صنعتی شما شروع به گرم شدن کند ممکن است دچار مشکل شود. این به شما امکان می‌دهد قبل از خراب شدن دستگاه، با یک متخصص خدمات تماس بگیرید.

نیجه‌گیری

علاوه بر استفاده از این نکات برای نگهداری از تجهیزات آشپزخانه رستوران، حتماً برای خرید لوازم آشپزخانه صنعتی درجه یک هزینه کنید. اگر این کار را انجام دهید، بیشترین بهره را از زمان، پول و تلاش خود خواهید برد. اگر با این تجهیزات به خوبی رفتار کنید، مدت زیادی را برای شما دوام می‌آورد. صرف نظر از اینکه گرمکن غذا باشد یا دستکش رستوران، انتخاب اقلام با کیفیت توصیه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه مطبخ آرا در شهر مشهد افتتاح شد

مشهد، خیابان ملک الشعرای بهار، بین بهار 16 و 18 پلاک 539
38552694 – 09123689232 – 09153668609