10 مزایای شغل رستوران داری نسبت به سایر شغل ها

شغل رستوران داری

مزایای شغل رستوران داری نسبت به سایر شغل‌ها چیست؟

در این مقاله قصد داریم که به مزایای شغل رستوران داری نسبت به سایر مشاغل بپردازیم و شما را با این کار بیشتر آشنا کنیم؛ پس با مطبخ آرا تا انتها همراه باشید.

در سال های اخیر در تمام کشورهای جهان مخصوصا کشورهای توسعه یافته تر و مدرن تر، صنایع غذایی و صنعت غذا و رستوران داری، در زمینه تنوع، نحوه پخت، انواع طعم و مزه و ارتقا کیفیت غذاها تحولات اساسی و زیادی به وجود آمده است. از آنجایی که غذا یکی از نیازهای اصلی انسان است و پیشرفت های حاصله در طی این مدت باعث شده تا افراد زیادی به سمت شغل رستوران داری روی بیاورند و درآمدهای خوبی را هم ایجاد کنند.

در ادامه قصد داریم تا مزایا و امتیازهای شغل رستوران داری را که یکی از پردرآمدترین شغل ها در این صنعت به حساب می آید را به شما که قصد راه اندازی آشپزخانه صنعتی یا رستوران دارید، معرفی کنیم تا با امنیت خاطر بیشتری پا به این صنعت بگذارید. موارد زیر مزایای شغل رستوران داری است:

  1. با توجه به رکود اقتصادی و تورم که در سرتاسر دنیا و ایران ایجاد شده، بسیاری از کسب و کارها به دلیل اینکه جز نیازهای اصلی و اولیه مردم محسوب نمی شوند، منجر به تعطیلی شده است اما شغل رستوران داری تحت تاثیر این موضوعات قرار نگرفته است.
  2. همه مردم دنیا، برای غذا خوردن هم فرهنگ خاص خود را دارند. بعضی کشورها ۲ وعده غذا می خورند و بعضی از کشورها هم مثل ایران، در روز ۳ وعده غذایی دارند. با توجه به مشغله بالا و ماشینی شدن کارها، خیلی ها به مصرف فست فودها و غذاهای آماده رستوران ها روی آوردند. تعداد وعده ها در ایران هم یکی از مزایای این شغل محسوب می شود.
  3. یکی از موارد مهم در علم اقتصاد و سرمایه گذاری، بحث برگشت سرمایه است که در صنعت غذا و رستوران داری، بلافاصله بعد از بازگشایی رستوران، فرآیند بازگشت سرمایه آغاز می شود؛ عملا زمان زیادی را صرف برگشت اصل سرمایه نمی کنیم.
  4. وجود سیستم نقد فروشی و حداقلی نسیه فروشی در این کسب و کار، یکی دیگر از مزایای این شغل است. شاید به این مورد زیاد توجه نکرده باشید اما باعث به وجود آمدن چرخه مناسب گردش مالی و حساب های بانکی صاحب رستوران می شود.
  5. طبق نظریات آماری بررسی شده، تناسب تعداد مشتریان و تقاضا کنندگان غذا در ایران به تعداد رستوران ها بسیار بیشتر از مشاغل دیگر است. این نظریه های آماری باعث شده تا صنعت رستوران در رتبه بندی اقتصادی عرضه و تقاضا در سطح و رتبه بسیار خوب و ارزنده ای باشد و همیشه تعداد لازم و کافی برای تقاضای غذا در سطح کشورمان وجود داشته باشد.
  6. با توجه به این مسئله که حضور مردم در رستوران مخصوصا رستوران هایی که دکوراسیون شکیل تری دارند، فقط شامل جنبه میل کردن غذا را ندارد و بلکه ۳ هدف تشریفات، تفریح و غذا خوردن را دنبال می کند و این ۳ هدف در کنار هم از لحاظ نیاز روحی و روانی و تغذیه ای، باعث به وجود آمدن جذابیت در سطح بسیار بالایی برای مشتری ها و مردم شده است. هر چند هر کدام از این ۳ نیاز به تنهایی خود می تواند باعث مراجعه مردم و اشخاص به رستوران ها و فست فودها شود.
  7. رستوران، یکی از محدود شغل هایی است که نسبت سرمایه گذاری اول به میزان درآمد خالص ماهیانه آن ها فاصله بسیار کمی دارد و اگر شروع و آغاز کار و فرآیند پیشرفت در کار کامل و دقیق و طبق اصول درست باشد و شیوه های مدیریتی به بهترین شکل و نحو انجام شود، می تواند باعث آزاد شدن درآمد بالایی شود و اصل سرمایه شما هم در سریعترین زمان ممکن برگردد.
  8. جایگاه اجتماعی و رده شغلی بالای رستوران داری، یکی از مزیت ها و ویژگی های این کسب و کار است.
  9. حضور گسترده مشتریان و مردم در رستوران باعث شده تا مشتریان به رسانه ای گویا برای تبلیغات این کسب و کار تبدیل شوند. در صورتی که رضایت کافی از محیط و کیفیت غذای شما داشته باشند، به شکل دهان به دهان یا اصطلاحا تبلیغات سوزنی، تبلیغات گسترده و کم هزینه ای برای کسب و کار شما دارند.
  10. شغل رستوران داری باعث رونق و پیشرفت خیلی از مشاغل مانند کارخانه های تولید کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی، نوشیدنی ها، کنسروها و سس ها و… می شود که از لحاظ رونق اقتصادی، امتیاز بسیار بالایی ایجاد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه مطبخ آرا در شهر مشهد افتتاح شد

مشهد، خیابان ملک الشعرای بهار، بین بهار 16 و 18 پلاک 539
38552694 – 09123689232 – 09153668609